Sv: Noen med erfaring fra oppussing av gamle hus?
Å gjøre det elektriske og pusse opp bad er ganske dyrt.
Men det finnes jo rimelige løsninger og dyre løsninger med tanke på bad, skal dere ha fliser overalt eller er det nok med plater/tapet og mur gulv eller vil dere ha det skikkelig gjordt. Et nytt bad på 4 kvm (det var ikke stort), som i ny do, vask, dusj ? Vil jeg tro kommer på alt fra 25.000 til 100.000 alt ettersom hvor dyrt inventar og stil du vil ha, og om du gjør noe selv eller ikke.
Oppussing av det elektriske anlegget og bytte av varmtvannstank kan også fort komme opp mot 100.000 alt ettersom hvor mye som "må" gjøres. Dette er veldig vanskelig å estimere, det lureste er dersom dere kjøper, å hente inn anbud fra flere seriøse firmaer, for å finne det rimeligste alternativet for dere. Her kan det være store variasjoner.
Andre rom kan jo bli ganske rimelige dersom dere gjør det meste selv, da tenker jeg tapetesering, maling bytte av tak ol. Men husk at materialet koster. Dersom dere skal ha parkett gulv, nye tak plater, ny tapet og evt maling på et soverom ville jeg beregnet 10.000 per soverom. Det har jeg gjort der vi bor og det bruker å stemme ganske bra.