Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-13, 13:03   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdt å vite om cruise

Jeg har vært på cruise to ganger, samme båt. Det var Norwegian Cruise lines med Norwegian Epic. Foreldrene mine var med samme selskap nå på en annen båt, tror den heter Jade. :grubler: Uansett, jeg kan anbefale det for både liten og stor. Men det er endel skjulte kostnader:

Det som er inkludert er lugar og all mat i "gratisrestaurantene". Det lever du veldig godt på. Men skal du ha annen drikke enn melk/juice/limonade/vann må du betale ekstra. Jeg anbefaler soda-kort for ungene.

Det som ikke er inkludert er cover-charge på andre restauranter. Det dreier seg om 15-50 dollar per måltid og er noe du velger å gjøre fordi du har lyst, sånn sett ikke skjult kostnad.
All transport i land er heller ikke inkludert, og det kan koste endel. Som familie lønner det seg ofte å gå i land og ta en taxi fremfor båten sitt opplegg for transport. I land kan man også finne på å bruke endel penger.
Det er obligatorisk tips på noen dollar per person per døgn, det står i papirene hvor mye.
Og så er det butikker om bord der det er mulig å bruke penger. Men ellers er det ikke skjulte kostnader.

Veldig avslappende og fin ferie og mye å finne på også for store barn. Epic er en diger båt som har flere vannsklier på dekk og en egen barne- og ungdomsavdeling der det er mulig å treffe jevnaldrende og være med på aktiviteter. Topp opplegg.