Tråd: Paleo
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-13, 14:50   #9
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paleo

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

I steinalderen spiste folk det som er naturlig for mennesker å spise og som vi er tilpasset. Skjønner ikke helt hvorfor man skulle få nyrestein av det? Var nyrestein et utbredt problem i steinalderen? (Kanskje det er derfor det heter steinalderen ).

Ja, synes også det hørtes litt rart ut.

Jeg har lest endel om Paleo tidligere, og aldri fått noen intrykk av sykdomsbilde i forhold til det - det kreves jo litt å få til ett "ekte steinalderkosthold" da jeg ikke er noen jeger...

Lavkarbo ønsker jeg ikke (ihvertfall ikke i form av å spise masse fløte og bacon) så aldri kommet meg dit at jeg har begynt på det.

Synes det er vanskelig å skulle "gi opp" korn med bær, nøtter, frø nå med soya eller mandelmelk - tidligere brukte jeg melk/kefir ol. Også spiser jeg innimellom rundstykke til frokost (ellers aldri brødmat, ferdigmat, poteter, pasta, ris eller lignende)

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat