Tråd: Paleo
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-13, 15:10   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paleo

Nyresteinsrisiko kommer av økt inntak protein og høy-oksalatinntak.

Jeg har lest en del om steinalderkost og synes mye av argumentasjonen er helt på bærtur for å si det mildt. Reduksjon av karber er ok, men å bruke steinaldermenneskers kosthold som mal for det moderne menneskets behov er ikke noe jeg blir overbevist av.

Steinaldermennesker levde på en annen måte, døde mens de var unge og de sterkeste overlevde.

At ketogen kost kan funke for mye og mange kan jeg være med på, men ut i fra det jeg har lest tidligere Nip tror jeg ikke det er veldig lurt å redusere i kosten uten å virkelig ha tett oppfølging av helsepersonell som følger opp.
Dietter med lite karbohydrater kan gi dårligere opptak av enkelte viktige stoffer og det er ikke uten grunn at det anbefales ganske store tilskudd ved enkelte steinalderlignende dietter.

Næringsinnholdet i frukt og grønt kan heller ikke sammenlignes nå og da. Ei heller brukes like mye av lokale nyttevekster nå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat