Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!
Jeg synes det er overraskende mye man får gjort hvis man gjør litt her og der når det passer seg i stedet for å ta seg tid til skikkelig rengjøring en gang i uka.
- badet vaskes mens barna bader, evt en kjapp sveip av vasken eller en runde med børste i toalettet før/etter morgen- eller kveldsstellet
- en kjapp rydding i stua eller litt støvtørking i en reklamepause
- rydd inn/ut av oppvaskmaskin og rydd/gjør rent på kjøkkenet mens man venter på at maten koker
- kost og støvbrett står alltid i gangen og brukes hver dag, det er kjapt å ta en runde straks man har kommet hjem med ungene og de har tømt sand her og der
- ungene må være med å holde orden på rommene sine, 5-10 leker på plass før de kommer ned til frokost om morgenen tar ikke lang tid og det rekker sjelden å bli altfor rotete.
Ikke minst tenker jeg at det er unødvendig å sette standarden så høyt. Jeg må innrømme at jeg ikke ser poenget med den typen renslighet Husfruen snakker om. Det kommer aldri til å skje at jeg støvtørker hver uke eller vasker badet annenhver dag selv om jeg har mer enn nok tid til det. Jeg synes det er helt unødvendig med mindre man griser noe ut av en annen verden. Her vaskes bad og gulv maks en gang i uka, sengene skiftes på annenhver uke, resten tas litt etter behov.