Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-13, 11:51   #78
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heikki Holmås sin tweet

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Eh, jo, det er i aller høyeste grad ambassadenes jobb å sikre at det inntrykket man har av Norge, herunder Norges politiske partier faktisk stemmer med virkeligheten (og et part som tross alt har fått over 16 % av stemmene, om man liker det eller ikke).

Jeg skjønner godt at FrPs partiaparat har behov for å ta avstand fra ABB. Og selv om de er høyrepopulistiske, så er de ikke høyreekstremistiske. Og selv om det nok er en del av de som stemmer FrP som har et fremmedsyn og et fremmedhat som ikke er helt stuerent hos en god andel av resten av befolkningen (meg inkludert), så er de også et parti som har vel så mange likhetstrekk med Republikanerne i USA.

Jeg stemte ikke FrP, jeg kommer aldri til å stemme FrP. Men jeg kommer heller aldri til å stemme Rødt, KrF, Sp eller SV, for den saks skyld. Til det har jeg ikke spesielt sansen for partier som fronter veldig ekstreme og enkle løsninger i den ene eller den andre retningen. Men jeg tenker at man nå må puste med magen og heller se hva som skjer før man maler fanden på veggen. Noe jeg opplever skjer i alt for stor grad på sosiale medier i disse dager.

Godt sagt. Jeg er veldig enig. Jeg ble en gang her inne rødprikket fordi jeg sa at FrP og Sv (i ettertid kan Rødt føyes på) er like ille i hver sin retning. Jeg hadde en småamper diskusjon om det senest i går i RL. FrP svartmaler og generaliserer innvandring, mens den røde siden er så opptatt av å ta avstand fra FrP at de blir helt handlingslammet mht å gruppe fatt i de problemene som faktisk er med innvandring og manglende integrering. Det være lov til å gripe fatt i ukultur uten å bli kalt rasist! Rasisme er om man mener at folk er født late, kriminelle osv. Ikke om man sier at det blant enkelte grupper finnes en utbredt ukultur som ikke er ønskelig. Når 100 somaliske kvinner er under etterforskning for å ha fått barn med eksmann sin (samtidig som de hever stønad som alenemor) så er det faktiske og man må gripe fatt i. Ikke ved å hyle "kast alle somaliere ut av landet", eller ved å si at det er rasistisk å påstå at det er et samfunnsproblem at veldig mange somaliere går på trygd og ikke er i jobb.

Jeg ønsker meg en innvandringspolitikk hvor man ansvarliggjør asylsøkere og får dem ut av mottak og inn i samfunnsnyttige jobber vesentlig raskere enn i dag. Å ha folk på mottak i bortimot et tiår er uholdbart! Og nordmenn månedlige å hyle om integrering samtidig som de ikke snakker til eller med, og i alle fall ikke ansetter en utlending. Vi kan ikke ta i mot flere en vi klarer å sysselsette. Det er mulig det er sosial dumping å la asylsøkere arbeide for trygd, men jeg tror pigede det kan være verd det mht integrering, norskopplæring og selvfølelse likevel. Still krav til de som kommer til Norge! Og still krav til Norge og måten vi tar i mot folk på.

Forøvrig er jeg dypt uenig med FrP og lukkede mottak. Jeg vil ha folk UT av mottakene jeg. Og jeg er for innvandring. Så sant vi klarer å ta vare på de som kommer.