Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-13, 13:27   #99
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heikki Holmås sin tweet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror ikke de syns FrP er helt ok. Jeg tror de skremmes både av grumset som finnes i FrPs grunnfjell (mer i medlemsmassen og i fæle utspill fra grasrota enn i faktisk foreslått politikk vil jeg dog minne om) og av de personene de muligens vil måtte forholde seg til i et kollegium.

.

Dette er en sannhet med modifikasjoner, altså. Greit nok at Siv Jensen og Ketil Solvik Olsen har gjort sitt ytterste for å fremstå seriøse og stuerene, virkelig skrudd på sjarmen for å bli spiselige for Høyre og Høyres velgere. K.S.Olsen er jo også den dyktigste og mest fornuftige de har, så det er jo en lur taktikk. De har et partiprogram som sier noe, og aktive politikere som gjør og sier noe annet. Også går de ut og dementerer jevnlig, men ikke uten å ha sendt noen riktig så fine signaler til grasrota si.
Per Sandberg for eksempel, er den han alltid har vært og et kjapt titt på hans åpne FB-profil får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Han lirer altså av seg så mye søppel og han viser frem noen holdninger som virkelig hører hjem i brungrumset av partiet. Til applaus og nesegrus beundring fra hans venner/følgere på FB-så klart. Hans strategi er å kaste ut utsagn, linke til en sak og fremsette en påstand også lar han kommentarfeltet koke og rasismen blomstre- helt uten å oppfordre til moderasjon i språkbruk eller holdninger på en eneste en av de utrolig dølle komentarene. At den mannen kan få statsrådspost gjør meg nesten deprimert. Og det har ingenting med å male fanden på veggen å gjøre. Fanden har vært på veggen lenge, han. Vi har visst i mange år hva FrP og deres politikk har stått for. Det er bare det at Høyresiden for første gang har vært villig til å se forbi dette for å få makt. Og da er man liksom svartemalende og dystopisk fordi man, i motsetning til enkelte andre, ikke har tatt på seg skylappene og fremdeles ser FrP for det partiet de er og alltid har vært? For noe tøys.

Og jeg bryr meg ikke om Venstre får gjennomslag for den gode skolepolitikken sin så lenge de er villige til å hjelpe mennesker som Sandberg og likesinnede til en plass i regjering. De kan få til litt venstrepolitikk, men det går etter mitt syn på bekostning av alt som heter integritet og troverdighet som politisk parti. Innvandringsliberale, tolerante og fornuftige Venstre kan ikke samarbeide med innvandringsfiendtlige, intolerante og ravende ufornuftige FrP og fremdles fremstå som et seriøst parti for min del. Det handler om menneskesyn og verdier som går helt på tvers av det Venstre har bygd sin poltikk på. For meg gir det noen ganske sterke signaler.

Sist redigert av Vianne Rocher : 13-09-13 kl 14:21.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat