Sv: Gutter er blitt følsomme og emosjonelle!
Veldig gledelig lesning!
Jeg jobber med tenåringer og er spesielt opptatt av dette når det gjelder gutter - jeg ser hvor utrolig ensomme de blir av å holde følelsene sine skjult for andre. Det er en grunn til at selvmordsraten er høyere blant gutter. Jeg blir så glad av å lese om undersøkelsen det vises til.
Også får det meg til å tenke på en uttalelse fra SFO-lederen på skolen til guttene. Yngste hadde et slitsomt forhold til noen klassekamerater i en periode. Kameratene likte å bestemme og truslene satt løst. Da jeg nevnte dette for lederen på SFO, svarte hun at det var ikke stort de kunne gjøre med sånt. "Det er jo som i dyrenes verden - den sterkestes rett. "

Alt dette ordnet seg (mest fordi yngste orienterte seg mot andre venner), men jeg tenker fortsatt på denne uttalelsen. Det er en så trist ting å si. Vi får vel ha litt høyere mål i samfunnet generelt og på SFO spesielt enn at det skal være "Fluenes herre".