Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-13, 22:34   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips til 5-åring (høylesning)

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er Pulverheksa alt for barnslig? Min eldste har likt de godt, men ikke yngste. For eldste leste jeg mye Anne Cath Vestly, f.eks Aurora og Aleksander samt Knerten. Kan det fenge eller er det litt for tidlig?

Pulverheksa har vært alt for barnslig for mine i 5-årsalderen i alle fall. Jeg har lest mye Anne Cath Vestly for de to yngste i fire-femårsalderen, for til dem er det passe snilt og uskummelt. Men det ble for kjedelig for mi eldste, da hun var på den alderen, hun ville ha litt mer action. Så til henne har Roald Dahl vært midt i blinken. Så det har vært en utfordring å finne noe som har passet for alle tre (vanligvis har en av oss lest for henne, og den andre lest for tvillingene, men f.eks da vi var på sommerferie ville vi lese for dem alle tre sammen), og da var den der Røversommer perfekt. Passe med action til eldste, men likevel ikke for skummel for de yngste.

Både Tonje Glimmerdal og Vaffelhjarte har jeg lest for eldstejenta (tror det var da hun gikk i første), men tror jeg venter litt til før jeg leser den til mine snart seksåringer. De får mer utbytte av den når de blir bittelitt eldre.

Kan det ikke snart dukke opp en ny Astrid Lindgren tro?