Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-13, 09:44   #86
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Det er ikke innstramminger her i kommunen, men jeg skulle ønske det. Litt morsomt er det jo når vi etter diskusjonen på foreldremøte får vite at kontaktlærer blir borte de neste to ukene pga sydenferie.

Vi har eldstebarnet i niende klasse og har ikke tatt dem ut av skolen (annet enn i sorgsammenheng) en eneste dag. De siste årene har jeg hatt skoleferier jeg også, men det har vært et bevisst valg. Noen sommere betydde det at vi hadde ferie sammen som familie i to uker. Det er ikke noe gøy, jeg ser den, men jeg klarer ikke helt å se at ferie alltid trumfer skole heller. Ja, man kan lære mye på en ferie, nei, det er ikke alltid sånn at å følge opplegget veier opp.

Poenget er ikke å være moralens vokter og se ned på de som prioriterer annerledes, men for mange er altså disse reglene helt uproblematiske å forholde seg til. Jeg skjønner godt behovet for strenge regler når argumentasjonsrekken til foreldre går i "våre barn er ikke kompatible med telt, så vi må reise til syden i skoletiden".