Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-13, 14:34   #165
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Hvordan skal man se på skolen? Er skolen det viktigste? Er det slik at skolen per definisjon er så viktig at det trumfer alt annet med unntak av begravelser? Jeg tror det skal litt til å få folk med på å tenke sånn, å la skolen med sin litt gammeldagse organisering av året sette dagsorden for alt annet som skal skje. For barna er del av en familie som på ingen måte ligner på den familien skolen i sin tid ble laget for. Og skolen innfrir ikke på den måten at man umiddelbart kan si seg enig i at barna mister veldig mye ved noen få dagers fravær, jeg snakker da om de yngste barna. Når samfunnet har endret seg såpass som det har gjort synes jeg at skolen bør henge på. Jeg tror ikke lengre sommerferie er noe å trakte etter, men hva skal man egentlig med høstferien? Man har knapt kommet tilbake før de skal ha en uke fri. Så kommer juleferie, vinterferie, påskeferie og så ny sommerferie. Hvis man ikke skal utvide antallet skoledager (jeg er av de som mener at barna godt kan ha litt sammenhengende sommerferie), kan man ikke fjerne høst- og vinterferien og utvide jul- og påskeferie? Da blir det i hvertfall normalt å ikke ha disse feriene.

Et så rigid regelverk som det legges opp til nå uten at det korresponderer med lovveriket folk har vært fant til å forholde seg til tror jeg bare vil undergrave mye av respekten som faktisk er der. Det oppleves som urimelig fordi det faktisk finnes gode grunner. Og når det da er nei til alt vil det fort bli nei til alt i retur også. Det er et samarbeidsklima man ikke vil ha.