Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-13, 15:04   #168
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Spørsmålet om korleis ein skal sjå på skulen er jo veldig relevant Katta.

Eg er kanskje gammaldags, men eg meiner at det er viktig å lære å lese, skrive og rekne. Eg meiner og at det er viktig å lære at ein har andre forpliktelsar utanfor seg sjølv og sine nærmaste, slik at ein er i stand til å ta ansvar for andre, fungere i eit fellesskap som for eksempel jobb.

Eg ser poenget med at skulen ikkje passer til ein del familiar. Men eg trur ikkje løysinga er å lære ungane at dei kan gjere kva dei vil og ikkje bry seg om reglar og fellesskap, likevel. Ei omorganisering av skuleåret kunne eg vore positiv til, eg kunne og vore positiv til fleire undervisningsveker og kortare feriar. Men eg er veldig skeptisk til denne haldninga om at individuell friheit er det aller viktigaste, som blir kommunisert når ein går ut og kritiserer skulen for å vere rigid på denne måten.

Jeg er uenig i dette selv om jeg mener at individuell frihet er ganske viktig. Men man må kunne kritisere skolen for å være vel rigid uten at man mener at individuell frihet er det aller viktigste. Jeg mener bare ikke at fulle klasserom til enhver tid nødvendigvis er viktigere enn alt heller. Jeg synes det vitner om feige skoleledere som ikke tør ta tak i vurdering av søknader når man velger å være så rigid som i Osloskolen og kanskje nå også Bergen.

Og så sier jeg ikke det samme til barna mine som jeg sier her. Barna mine møter en holdning hvor de må på skolen hver dag uansett og hvor det kommer foran det meste annet.