Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-07, 14:24   #3
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å inkludere innvandrere

Jeg syns det blir litt rart å diskutere dette. "Innvandrere" - er det alle personer som kommer fra alle andre land enn Norge? Et eksempel: Min kjære er fra den Dominikanske republikk (innvandrer går jeg ut fra?). Han er utpreget sosial, har både norske og utenlandske venner, han liker å gå på ski og dra på hyttetur, og han er nesten like mye sammen med familien min som det jeg er. Han klarer fint å inkludere seg selv, og har ikke noe behov for å bli inkludert.

Samtidig ser jeg at endel andre latinamerikanere bare er sammen med andre spansktalende, og lever på mange måter "i" Latin-Amerika enda. Sånn sett har min kjære mer til felles med mine norske venner enn med dem. Innvandrere er ingen homogen ensartet gruppe, og det blir derfor vanskelig å si noe generelt syns jeg.

Jeg syns det er viktig å ta opp ting, som feks bursdagsfeiring, sånn som en her inne hadde gjort. Da kan de det gjelder selv ta stilling til om de har lyst til å delta eller ikke.

Ellers er jeg enig i det Nennemor skriver.

Sist redigert av IOA : 07-05-07 kl 14:26. Årsak: La til litt til.
IOA er aktiv nå   Svar med sitat