Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-07, 15:25   #18
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å inkludere innvandrere

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror nordmenn flest har nok med seg selv og sine nettverk og at vi ikke har tid og rom for å inkludere innflyttere. Det tror jeg ut fra egen erfaring at gjelder alle innflyttere og at det ikke har noe med nasjonalitet å gjøre.

Helt enig. Jeg tror ikke det er lett å bli inkludert i et nytt miljø, uansett hvor du kommer fra.

Vi flyttet til et nytt sted for 3 år siden, og jeg kan jo ikke akkurat si at naboene "kastet seg over oss". Alle er hyggelige og blide og slår av en prat, men de inviterer aldri til noe. Så hadde vi kommet fra en annen kultur der vi var vant med at man ble inkludert i fellessakapet - så hadde vi sikkert trodd at de var skikkelig fremmendfientlig hele gjengen.

Ellers har vi ganske mange innvandrere i bekjentskapskretsen og jeg tror de er inkludert på lik linje med alle andre og har ganske mange norske venner. Jeg tenker strengt tatt ikke på dem som annerledes, men så er det "inngifte" innvandrere - det er sikkert enklere å bli kjent med nordmenn da.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat