Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-07, 15:37   #22
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å inkludere innvandrere

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Har ei nabo dame som ikke er fra Norge selv om ho har bodd her ganske mange år. Mannen døde så ho er heilt alene.Ingen barn.
Jeg og mine venner har bevisst prøvd å inkludere ho i nabolaget. Invitert ho med i en nabo klubb.Dette setter ho stor pris på. Ho har mange venner her fra det landet ho kommer fra, men de andre har ikke norske venner.
Det er disse jeg snakker om: De som kommer hit og ikke kjenner noen og kanskje ikke er så "frempå" at de tørr ta kontakt. Er du flink til å inkludere disse. De som kanskje trekker seg litt unna.

Helt ærlig: nei, det er jeg ikke flink til.

Men jeg syns det er merkelig å gjøre dette til et innvandrer-spørsmål. For det finnes mange ensomme mennesker, spesielt eldre, og kanskje spesielt eldre kvinner. Mange av dem har kanskje blitt enker, har aldri eid førerkort, og er ganske hjelpesløse, i tillegg til at de er livredde for å ligge andre til last.

Men altså, nei, jeg er lite flink til aktivt å oppsøke folk som ikke selv oppsøker andre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat