Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-13, 10:07   #14
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Jeg er foreløpig den eneste som har svart at jeg ikke har og aldri har hatt verv. Det er for vår familie som helhet en sannhet med modifikasjoner. Mannen er med i SU. Jeg stiller opp på alt av dugnader så sant jeg er hjemme. Men jeg har noen helseissues som gjør at jeg ikke kan eller vil forplikte meg til å stille opp. Det handler om å sette grenser for meg selv i forhold til dagsform/periodeform.

Kanskje leser jeg noen av dere feil eller med vrangbrillene på, men jeg synes jeg merker en småsur undertone rundt "fraværende foreldre" og å "engasjere seg" kontra å "ikke engasjere seg". Det kan være plausible grunner til at man ikke påtar seg verv, altså. Det betyr ikke at man driter i hva ungene driver med, eller tar som en selvfølge at andre skal gjøre jobben for en. Det er mange måter å bidra på. En av mødrene i klassen bidrar på absolutt alt. Men sist hennes barn måtte hentes på skolen fordi barnet var sykt var det jeg som tok fri fra min jobb og gjorde det mens hun var på jobb. Det at noen bidrar etter evne i bakgrunnen betyr ikke at man er fraværende rundt å engasjere seg i barnas hverdag.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat