Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-13, 21:00   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Det er ikke særlig stas med repetisjonsøvelse nei, men slik mannen har forklart meg det så har de som melder seg til HV fått redusert førstegangstjenesten sin (i alle fall har mannen min det).

Min mann blei overført til HV etter å ha avlagt førstegangstjeneste, så han fikk ingen sånn reduksjon. Og de gjør jo absolutt mer enn å hjelpe ved naturkatastrofer. Terrorberedskap er nevnt, og det er vel en hel del skytetrening og øving på å beskytte og sikre bygninger og sånt - uten at jeg kjenner detaljene, de snakker han ikke så mye om (- vil ikke/kan ikke). Så jeg skjønner vitsen, både med HV-øvelser og rep-øvelser generelt.

Men det er kjipt å måtte dra hele lasset aleine, når hverdagen er lagt opp til at man skal være to, det er lov å synes det. Her klarer vi alltid kunststykket å bli sjuke når han er borte. Noro på alle sammen og sånt. Jeg må tilstå at jeg har hatt mindre pene ting å si om øvelser akkurat da, og de småpengene som ramler inn i etterkant er mest til å le av, men sånn er det.