Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!
Opprinnelig lagt inn av Mams, her.
Får starte med at jeg ikke har lest så veldig godt hva det nye stadsbudsjettet går ut på da, men litt har jeg fått med meg.
Utfra det jeg har fått med meg synes jeg ikke det virker så ille.
Selvsagt ting jeg ønsket skulle få mere penger, men alle kan ikke få alt.
Når det gjelder valgløfter og annet valgflest så har man vel lært å ta de med en klype salt. Eneste stedet omtrent hvor det er greit å være pessimist, for da blir man jo gledelig overrasket om de innfrir.
Nå har vi hatt denne regjeringen i snart 1 år, og det er litt i korteste laget til at de skal kunne innfri en haug med valgløfter. Synes de kanskje i allefall viser tegn til at de vil innfi noe av det.
Når det gjelder varmmat i skolen er jo egentlig det ikke noe bare de kan si at sånn skal vi ha. Hvordan blir det egentlig å praktisk gjennomføre det?
Nå har ikke frukt heller blitt gratis, men subsidiert har det blitt.
Ja men billig kraft til industrien i norge er mere viktig en mat på skolen og billigere barnehager.
Om industrien går konkurs eller flytter pga kraftprisene hva skal halve norge leve av?
Sosialen?
Vi bor i en industriby og her og andre plasser har de strevd for å få kraftavtalene i orden før avtalene gikk ut i fjor i april.
Mange bedrifter sliter alerede med de høyestrømprisene, og mått ha brukt masse penger på å finne ut hvordan de kan spare i alle retninger, og sagt opp masse folk.
Mannen min er så heldig å jobbe i en fabrikk eid av et fisnks firma så de har alt ilad en kraftavtale fra finland.
Men om en gang strømkrisen for industrien skulle komme så er vårt eneste anternativ å flytte til sverige eller finland.
Da kan de like greit legge ned hele Mo i Rana, for det eneste som er igjen da er SI, med sine 400-500 arbeidplasser resten så og si er avhengig av industrien for å være en arbeidsplass.
Og det de lovet, alle mann, alle parti ikke bare de som "troner" verket nå men alle, at joda industrien skulle de redde.
HAH kyss katta i ræva , jævla søringan som aldri tar tatt borti en skitten tig gjør ingen ting for industrien , lokalpolitikerne slite ræva av seg for å regeringa med på dialog men de driter i industrien , og alt handler om Oslo
|