Sv: Hvem er dette forumet for?
Opprinnelig lagt inn av Claire, her.
For å ta utgangspunkt i hovedinnlegget. Ser du paradokset i det du selv skriver her? Du refererer til en gruppe som du karakteriserer på en helt bestemt måte. Jeg anser det du skriver der for å være ganske stigmatiserende og tatt ut av enhver sammenheng.
Det kan virke som om du drasser med deg en del grums og motvilje du har mot enkelte brukere, fra NM. Dermed trekker du litt vel raske konklusjoner.
Du har startet noen tråder hvor en del har vært uenige med deg. Det er kanskje her skoen trykker?
Den gruppen du muligens refererer til har også mange ulike synspunkter, og kan være uenige om mye. Det blir tull og tøys å påstå at de alltid er enige og backer hverandre opp. Synes jeg.
Man skal ikke være stygg og ufin, men man må for guds skyld ikke slutte å diskutere og si hva man mener.
Jeg tror de aller fleste her har empati i bøtter og spann, så det det koker ned til er uenigheter om sak - og såpass må man tåle.
Nei, jeg har definitivt ikke med meg noe grums fra NM, da hadde jeg vel heller blitt lykkelig over at flesteparten trakk seg ut istedet for å være med på flyttelasset.
Jeg er helt enig i at diskusjonene her inne er langt "hissigere" på en hyggelig måte enn mange andre stder for som det blir sagt her, glir de mer naturlig over og det er bra.
Det er den nedlatende tonen som er ufin og ikke har noe med å argumentere mot uenigheter om.
Jeg har heller ikke noen sko som trykker for at jeg får motargumenter i "mine" tråder, absolutt ikke, hvis det er oppfattelsen har jeg ikke klart å uttrykke meg skikkelig.
Jeg mener fremdeles at et forum som nettopp åpner for annet enn bleie og grøt-snakk også bør ha takhøyde for ikke-akademikere med meninger om mangt og det var direkte mobbing i mine øyne den tråden der man gikk rett på yrke til vedkommende og insinuerte at brukeren umulig kunne ha hodet på rett plass når vedkommende hadde det yrket hun hadde.
Ja, jeg fikk med meg at de trakk seg inn igjen og beklaget uttalelsene og det er veldig bra, men da var jeg allerede så provosert at jeg laget denne tråden
Og jammen ble det en diskusjon ut av den også