Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-06, 12:35   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat og skam (gammelt NM-innlegg)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns følelser og selvbilde har MYE å gjøre med samfunnet rundt oss. Faktisk vil jeg påstå at grunnen til at overvektige føler skam pga mat er nettopp samfunnet rundt oss. Men på nett på opplever jeg at alle er så forbanna PK og spør derfor hvorfor samfunnet ikke reflekteres i holdningene på nett. For meg så er det to utrolig forskjellige verdener, derav mitt innlegg som handler om hva JEG syns i forhold til mat og skam. At jeg ikke skriver en avhandling fordi jeg ikke orker det akkurat nå, betyr IKKE at jeg ikke syns ting om emnet. Men for all del, om det ikke passer inn i tråden så er det jo bare å slette.

Selvfølgelig har følelser og selvbilde noe å gjøre med samfunnet rundt oss. Og jeg har ikke sagt at innlegget ditt ikke passer inn i tråden - det var jo du som sa at du ikke orket å delta i debatten.

Hovedinnlegget er ellers hentet fra en lang og engasjert debatt på NM for en stund siden, og i den debatten kom det veldig mange innlegg fra folk som snakket om hvor ekkelt det er de synes å se på at overvektige spiser junkfood, og hvor lei de var av at overvektige påstod at det ikke var deres egen skyld osv. Så akkurat der var det veldig lite politisk korrekthet ute og gikk.