Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-13, 08:46   #1
hallaron
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2012
hallaron har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvor mange dager i uka med aktiviteter

Jeg trenger litt meninger fra noen jeg ikke kjenner her :-)

Som så mange andre er familen vår delt, barna bor 50% hos meg og 50% hos mor. Barna er 10 og 11 år gamle jenter.
De holder på med turn og håndball, tilsammen 5 faste treninger i uka på hvert barn. Kun en av treningene i løpet av uka er felles, den andre er delt.

Dette betyr at det på mandag, onsdag og torsdag er to eller tre treninger, tirsdag en trening og søndag ettermiddag en trening. Desverre trenes det på to forskjellige steder det ene ganske nær hjemmene til barna, det andre 15-20 minutters kjøring unna. I tillegg kommer turneringer og oppvisninger.

Dette resulterer i at alle hverdager i uka utenom fredag (da bytter barna bosted) pluss søndag er preget av kjøring og henting, lite tid til å sette seg ned i sammen for å gjøre lekser, lite tid til annet enn trening og lekser. Svært skjeldent at vi har mulighet til å spise middag i sammen i ukea.

Jeg har redusert jobben min med 10 timer i mnd for å få kabalen til å gå opp med henting og bringing til ulike aktiviteter.

Jeg og mor er svært uenige om dette. Jeg mener hverdagen er for stressende både for de voksne og for barna, jeg mener det går ut over leksene og at vi gjør barna en bjørnetjeneste ved å la dem ha så hektisk og fastlagt program. Mor er ikke enig med meg.

Hva sier dere? Er jeg urimelig og ute av takt med tiden? Er det helt ok for barn å ha så stramt skjema?

Takknemlig for tilbakemeldinger

hallaron er ikke aktiv   Svar med sitat