Sv: Hvor mange dager i uka med aktiviteter
Jeg tenker at det er flere ulike problemstillinger her - og at du bør skille på hva som er hva. At du ikke rekker å gjøre jobben din fordi du har så mye kjøring, er jo ikke akseptabelt - men kan du ikke alliere deg med andre foreldre og samkjøre? Det gjør vi ofte til fellesgreier, det funker bra og er jo mye mer miljøvennlig også. Hvios du synes det er for mye og både barna og mor er fornøyd med tingenes tilstand, kan ikke en gjeng folk på nettforum gjøre noe med - her må du nesten gå noen runder med deg selv og finne ut hva som er viktig. Hvis jentene er fornøyd og gjerne vil fortsette så bør det ha ganske mye å si, synes jeg. Selv om det ikke er de som skal bestemme, så er det jo viktig å støtte opp om ungene sine. Hvis de er flinke i idrettene sine og har vennene sine der, så oppfyller jo disse aktivitetene en drøss av greier for dem. Og hvis de har venner i klassen og på aktivitetene sine, så er det ikke sikkert at de ser behovet for å treffe nye?
Men at du ikke rekker å følge opp uten å redusere jobbingen, er litt alvorlig, synes jeg - det må du kunne forvente at skal gjøres noe med - enten at du og mor i fellesskap finner en løsning på hvordan barna skal transporteres til aktiviteter når du ikke kan - eller ved at de reiser kollektivt/går alene til aktiviteter som begynner før du er ferdig på jobben, eller kutter ut trening på det tidspunktet hvis de ikke har alternative måter å komme seg dit på.
har du mulighet til å jobbe litt mindre når du ikke har jentene for å jobbe mer når du har fri, slik mor gjør?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|