Sv: Cruise i Karibien og Tampaområdet i Florida
Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.
Jeg ventet på at du skulle komme inn i tråden å dele. Sarasota, Treasure Island og St.Petersburg er notert. 
Vi har aldri vært på Cruise, så der har jeg ikke noe å komme med. Vet dere hvilken havn dere reiser ut fra?
Litt om avstandene til fine steder;
Atlanterhavssiden: (2 store båthavner)
- Ft. Lauderdale ca 3 timer fra Orlando, 30 min fra Miami Beach, 3 timer til Key West. 1 time til Naples - kjører igjennom hele Everglades - kommer ut til Mexico Gulfen, Naples er fantastisk, men ligger 3,5 time fra Orlando.
- Cocoa Beach, 1 time 20 min fra Orlando, 3 timer til MexicoGulfen, da til St. Petersburg og Clearwater.
Mexicogulfen:
- Sarasota ligger midt mellom Tampa og Naples, ca 1 time 45 min fra Orlando. Litt luksuspreg over området, stille og rolig, fantastisk område. Litt dyrere å leie leilighet enn f.eks. i Orlando. (Orlando har ekstremt billige leiepriser, så dere kan ikke sammenligne prisene på innlandet og ut mot kysten).
- Fort Myers - ligger 45 min fra Naples, 2+ timer fra Orlando. En del som har leiligheter til leie her.
- Naples, som sagt tidligere, fantastisk! Men kan være litt vanskelig å finne utleieleilighet da utleiereglene er litt spesielle i området her. Man får kun leie på langtidsbasis og ikke uke. Her ligger fantastiske strender på rekke og rad.
For leiligheter/hus - søk på finn.no eller homeaway.co.uk, her kan du få gode priser og det er seriøse utleiere. (Homeaway har strenge krav til annonsører, du skal dokumentere med skjøte at du faktisk eier den leiligheten du leier ut og du blir kastet ut omgående om det er noe surr med leieavtalen). Leier du gjennom management koster dette gjerne 20% mer enn direkte via eier, men det er en ekstra sikkerhet om man er usikker.
Fra Naples og hele veien til Orlando kjører dere på 4 felts motorveier, I75 og I4, men det kan være langt for dagsturer for små barn.
De beste shoppingmulighetene er i Orlando området. Simons Mall og Premium outlet finnes i de fleste store byer fra Naples - Tampa, men ingen av disse kan måle seg med de som finnes rundt Orlando.
Billige billetter og parkpakker finner dere her: www.kgstickets.com, lavprisgaranti, egne priser på nett, og kan plukkes opp i Celebration: 950 Celebration Blvd. Celebration, FL 34747, evt. printes ut før dere drar.
Kjøper dere flybilletter på egenhånd søk til følgende flyplasser;
- Miami, Orlando (MCO), har man en mellomlanding, så da kan man søke fly videre fra f.eks. New York til Tampa, Fort Myers og Miami i tillegg til Orlando (MCO).
De billigste billettene har vi funnet på seat24.com (da med en hotellovernatting som ikke blir benyttet), Norwegian direkte og finn.no.
Sist redigert av Fløyel : 06-11-13 kl 01:01.
|