Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-07, 20:13   #25
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha en innvandrervenn

Jeg er blandingsinnvandrer, men nordeuropæer, gjelder det ? Kan jeg sende søknad ? Er veldig interessert i norsk språk og kultur, altså.

Forøvrigt, så fniser jeg godt når folk vennligt spør hvordan ting er "i min kultur" - har opplevd det et par gange. Det er helt sikkert godt ment, men får meg til å føle meg veldig fremmedgjort.

De venner og bekjente jeg har i Norge nå, har jeg truffet igjennem naboskap, fordi vi hadde/har barn i samme barnehage/skole, eller fordi vi er/har vært kolleger. I Danmark kom de fleste av vores venner igjennem fritidsaktiviteterne vores. M.a.o. så har jeg venner igjennem felles interesser eller rett og slett bra kjemi. Sammenhold p.g.a. nasjonalitet/etnisitet har etter min erfaring alltid vært veldig overfladisk og kortvarigt.