Sv: Å gå rundt på fly
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Det er utrolig hvor forskjellig man kan være. For meg er det akkurat motsatt. Vel, når det gjelder min egen unge er det ikke snakk om å være ellevill i midtgangen (og det er heller ikke snakk om "litt gråt", men vræling), det er snakk om å gå litt fram og tilbake med henne så lenge hun ikke er i veien for noen. Men jeg har aldri vært utsatt for andres barn heller, som har vært så elleville i midtgangen at jeg heller ønsket at de satt i ro og gråt.
Det kommer jo selvsagt alltid an hvor gammelt barnet er. Men jo, jeg synes faktisk at man burde ha lært større (les: ikke babyer) at man må sette seg på flyet, og ikke kan gå rundt. Jeg tror neppe et barn vræler i tre timer hvis det ikke får gå rundt, forresten. De gir seg nok etterhvert uansett. Jeg snakker selvsagt ikke om et barn som leier mammaen sin og går opp og ned midtgangen to ganger før det setter seg igjen. Men om barn som får lov å bevege seg helt fritt rundt i flyet så snart skiltet for sikkerhetsbeltet er blitt slått av. Jeg flyr som sagt mange ganger i året og har opplevd dette mange ganger.
Tro meg, jeg har en hyyyyyler og vræææææler selv, men likevel får hun ikke gå rundt. Jeg synes selv det er forstyrrende, og tillater det derfor ikke mine barn. Og siden vi flyr ofte, og jeg er konsekvent på det, så har vi unngått store kriser. Selv om storesøster lurte veldig på hvorfor de fem franske barna fikk lov å løpe og leke i midtgangen i to timer, mens hun selv måtte sitte i ro.