Sv: Det hoper seg opp med rene klær
Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.
Det hjeper veldig å lage seg mentale regler og rutiner for hvordan kleshåndtering i heimen skal foregå.
Hos oss skal klær som henger oppe/er i tørketrommel være brettet og avlevert eier (som legger det i eget skap) når ny maskin settes på.
Verken rene eller skitne klær får være noe annet sted enn hhv klesskap eller skittentøyskap.
Her også Det går helt i stå dersom jeg setter på nye maskiner uten å ha plass til å henge dem opp, eller det andre er brettet (det vil si; jeg setter gjerne på maskinen, men alt skal være ryddet innen den er ferdig og klar til å tromles/henges opp).
Her må ungene rydde av bordet etter hvert måltid, og det innførte vi fra 2-2,5 årsalder. De hjelper mer enn gjerne med å dekke på også. Med så mange barn må de hjelpe til med det de greier selv, men akkurat klesbretting slipper jeg dem ikke til på enda. Mer fordi jeg får neller når klærne brettes på andre måter enn min måte (så når mannen har vært snill og brettet klærne for meg skyndter jeg meg å brette dem om igjen når han ikke ser det ).
|