Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Jeg klarer ikke å la være på all tiden hun bruker på å jage etter perfeksjonisme i utseende, klær og interiør (ikke estetikk, men perfeksjonisme), som hun heller kunne brukt på å, ja, leve. Og jeg bekymrer meg ikke så veldig for hvordan denne dama har det inni seg, det har hun sikkert familie og venner som tar seg av. Men jeg håper ikke mine jenter vokser opp, ser hennes konstruerte glimt av en slags hverdag og ønsker seg det livet. Jeg håper inderlig de bruker sine ressurser på å fylle tiden sin med noe annet en en streben mot dette virkelighetsfjerne, perfekte dukkehuslivet.
Og hvis de noensinne får et slikt publikum som denne dama, så håper jeg de har noe å melde som ikke bare handler om dem selv og hvordan de tar seg ut.
Hvorfor i all verden kan ikke man ha gleden av å bruke tid på utseende, klær og interiør? Fordi du mener det ikke er leveverdig å bruke tiden sin på den måten.
Hva er det som er verdt å bruke tiden sin på for å leve ett fullverdig liv?
Jeg synes forresten fotballfrue sender utifra det jeg har sett sunnere fokus enn "unge mødre", man får forskjellig input overalt på godt og vondt.
|