Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-13, 17:45   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Både enig og uenig. Jeg synes egentlig det er bedre å få noe man trenger eller vil ha, fremfor å bare kjøpe noe mottakeren ikke kommer til å bruke. Miljøet er nok forurenset av rælet som florerer, det er jo bedre at gavene kommer til nytte? Her ramser vi opp ting vi trenger og vil ha litt sånn uvilkårlig, og får vel kanskje 1-2 av de tingene, så det blir jo en overraskelse uansett, som regel. Vi er veldig glade i å gi matgaver og sånt da. I år har jeg dessuten kjøpt Noah-medlemsskap til enkelte familiemedlemmer, som tilleggsgave. Vi prøver å tenke litt etisk og miljøvennlig når vi handler.

Hehe, jeg mener selvsagt ikke at jeg synes det er dumt med nyttige gaver, selvsagt er det beste å få/gi gaver som vil bli brukt masse, og ønskelister kan være fint, men jeg vet om enkelte som ikke vil kjøpe gave med mindre de får en ønskeliste, og som er av den oppfatningen at dersom en person ikke trenger noe så er det heller ingen vits i å gi gaver til den personen. Vet også om folk som blir misfornøyd hvis de får noe annet enn det som stod på ønskelista.

For folk med dårlig råd er det også veldig kjærkomment å få noe man trenger eller ønsker seg, men ikke kan ta seg råd til selv, og det er ikke det jeg stusser på. Det er mer der det er snakk om folk som ikke trenger noe spesielt, men folk likevel krever å få ønskeliste fra, helst så detaljert som mulig, ellers gidder de ikke å kjøpe noe.