Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-13, 18:30   #7
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disse Canada Goose-jakkene

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

I følge damene på jobben så er disse jakkene helt ut! Nå har jeg ikke fulgt med så mye på diskusjonene deres men har ikke klart å unngå argumenter som at "jakkene er bannlyst pga av misshandel av gåsene". De inneholder gåsedun fra gås som er sterkt misshandlet... i følge de! Men ikke vet jeg...ingen i min familie har ønsket seg den jakken heldigvis. Alt for dyr jakke for ungdom, etter min mening!

Det stemmer at dunene i Canada Goose-jakkene ofte stammer fra gjess som er brukt i gåselever og gåsekjøttproduksjon. I tillegg stammer coyote-pelskragene på Canada Goose-jakker ofte fra smertevoldende fellefangst med fotsakser. Slik fangst er forbudt i Norge, men det er ikke forbudt å importere plagg hvor disse fangstmetodene blir brukt. Dyrene blir stående i mange timer/dager før de blir drept. Ikke søren om jeg bruker 7000 kr for å støtte noe slikt.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat