Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-13, 18:59   #17
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er mer der det er snakk om folk som ikke trenger noe spesielt, men folk likevel krever å få ønskeliste fra, helst så detaljert som mulig, ellers gidder de ikke å kjøpe noe.

Sikker på at det handler om at de ikke gidder? Det er selvfølgelig ikke sikkert at alle er som meg (:selvinnsiktsfull: ), men jeg sliter virkelig med å finne på ting. Når du skriver sånt som dette:

Gleder meg også mye mer til å gi gaven til min søster, som ikke aner hva hun får, men som jeg vet hun kommer til å bli kjempeglad for, enn nevnte stavmikser med tilbehør.

... så knegger jeg godt, nettopp fordi det ikke er sånn for meg (bortsett fra noen unntak da, hvor jeg blir ekstremt fornøyd med meg selv). Jeg finner ikke på noe de blir kjempeglade for, og da blir det jo ikke noe gøy. Det er kanskje ikke mulig å sette seg inn i dette for folk som har kreative evner over minusnivået.

Hvis jeg sier til min søster at jeg ønsker meg en pepperkvern, men det må være en helt spesiell type og farge, og hun ønsker seg en presskanne av en helt bestemt farge og modell, i same prisklasse, så kan vi jo like gjerne gå ut og kjøpe det selv, som å kaste bort penger på porto og gavepapir.

Dette forstår jeg ikke. Hun kan jo like godt ta på seg bind for øynene og kjøpe en helt tilfeldig kanne til seg selv også, hvis poenget skal være at hun ikke vet hva hun får. Det er jo ikke overraskelsen man gir bort, men tingen/opplevelsen/whatever.

Ellers ønsker jeg meg alltid "gryte" ja, eller "den beste boka du har lest" eller aller helst overraskelser.

Åh, den siste der var fin! Det kunne jeg godt ønsket meg.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat