Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-13, 10:55   #290
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kan noen ta en teskjeforklaring på hva dere gjør når deigen er ferdigblandet?

Jeg deler deigen i fire biter med kniv på et bakepapir eller i bollen bare, (eller 8 biter om jeg lager dobbelt porsjon). Sånn ca. bare like. Ikke så nøye. Så har jeg bakepapir på stekeplatene og tar en bit i handa og lar den gli ut til ei pølse mellom fingrene. Danderer pølsa på brettet og strekker/dytter litt så den blir ganske like tykk hele veien og klapper den forsiktig litt flatere. To remser på hvert bakebrett, også steker jeg de 14 minutter midt i ovnen. Også når de har avkjølt seg 2-3 minutter så tar jeg et pizzahjul og skjærer i "pinner", også lar jeg de stå på brettet til de er helt avkjølt. Har fire brett ferdig stekt nå. Så får det bli fire brett til senere i dag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat