Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-07, 19:55   #129
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Takk kie! Tror jeg forsto det nå.

I dag laget jeg rislapper fra rester av risgrøt som vi laget tidligere i uka. Det er sikkert 10 år siden jeg laget rislapper sist, og det var utrolig godt. Når det gjelder vafler, pannekaker, rislapper og lignende bruker jeg aldri oppskrift. Jeg slumper, og oppskriften blir deretter.

Rislapper

rester av risgrøt
egg (2-3 stk)
melk
mel
vaniljesukker
sukker
litt smeltet smør evt flytende smør

Rør egg inn i risgrøten. Ha oppi melk, såpass at røren blir ganske flytende. Rør inn litt flytende smør, sukker og vaniljesukker, og såpass med mel at den blir tykkere. Omtrent som pannekakerøre (når man ser bort i fra riskornene) – muligens noe tykkere.

Sist redigert av Irma : 11-05-07 kl 20:17.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat