Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-13, 13:35   #19
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg pynter. Tradisjonen er å våkne opp lillejulaftenmorgen til pyntet tre og tindrende barneøyne.

Det er sånn jeg vil ha det, bare at treet pyntes på lille julaften, men vi driver og finner ut av hva våre tradisjoner skal være. Treet står til akklimatisering i vinterhagen, så ungene veit jo at det dukker opp. Eldstemann vil gjerne være med og pynte, og målet vårt er egentlig å bli litt tidligere ferdig på lille julaften, så vi kan sitte ned og se "Kvelden før kvelden" sammen. I år har jeg dessuten litt begrensa kapasitet. Det kan hende det blir litt pynting på dem i morgen.

Jeg tror likevel vi lander på at ungene drar til besteforeldrene på dagtid, så vi kan gjøre unna vasking, bordekking og litt pynting, og så får ungene være med og pynte litt i huset etterpå. Treet pynter jeg om kvelden, og så får ungene henge på barnehagepynten når de våkner dagen etter. Det er bare sjarmerende, jeg vil gjerne ha på deres pynt og, men resten av pynten må fordeles litt jevnt rundt. Når de blir større og når høyere opp, skal de få være med på alt, men da må de nødvendigvis orke å være seinere oppe også. Treet er liksom kronen på verket, så det er det siste som gjøres ferdig.