Vis enkelt innlegg
Gammel 24-12-13, 01:56   #14
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden VI

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Legg opp 51 masker på pinne 8. Strikk 4r, 1vr rundt og rundt til arb måler 19 cm. Fell slik: 1. 1r, 2r sm, 1r, 1vr. 2. Så en omg uten felling. 3. 1vr, 1r, 2r sm. 4. En omg uten felling. 5. Strikk 2r sm ut omg.

Originalgarnet heter Fauna Linea Pura. Jeg brukte Drops Lima garn (ble veldig deilig) og la dobbelt, så denne luen passer perfekt til et barnehode (anslår 6-10 år), den er ørlitt trang til meg så når jeg skal strikke til meg selv kommer jeg til å legge opp hvertfall 5 masker ekstra tror jeg (må nesten prøve meg frem, men tror 10 masker ekstra blir i overkant mye).

Jeg har prøvd meg på denne lua nå, og den er jo egentlig veldig overkommelig, selv for meg. MEN: Jeg skal til på 3. omgang etter å ha begynt felling, men jeg får det ikke helt til å stemme med det du har skrevet. Hvis jeg skal begynne denne runden med 1vr så vil den vrange legge seg over forrige vrange, og sånn vil det fortsette hele pinnen rundt. Da forskyver ikke mønsteret seg, vel? Hva er det jeg ikke skjønner?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv