Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-13, 18:58   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Jeg har prøvd både med og uten stuffing og synes egentlig ikke at kalkunen blir bedre ned stuffing. Det viktigste er å unngå så godt man kan at brystet blir tørt.

Vi fulgte dette tipset på julaften og det ble meget bra. Vi hadde også fersk kalkun denne gang, noe som jeg også tror gjorde sitt.

Lag en liten lomme mellom skinnet og brystkjøttet. Dytt godt med smør ned i lommen og «massér» det utover.
Det aller beste, synes jeg, er å lage et kryddersmør bestående av godt smør, finhakket hvitløk, hakket frisk estragon, timian eller persille, litt revet sitronskall, noen dråper sitronsaft, salt og kvernet pepper. Pensle (eller gni inn) hele kalkunen med mykt smør før steking.

Stuffing er derimot gjerne veldig godt som tilbehør til kalkunen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat