Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-13, 22:50   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt hjelp med strikking av Mariustunika

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Apan: du bør begynne å strikke etter engelske oppskrifter. Der blir alt forklart nøye og til minste detalj.

Men på engelsk . Det utgår.

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Bare et lite tips (ser du har fått hjelp med fellingen) til tunikaen.
Jeg har strikket flere slike tunikaer, 5-6 tror jeg, og du strikker bare det du har ferdigstrikket rett/vrang ved hver side der du har felt. Da blir det en naturlig åpning til ermene.
Det eneste som ikke er så pent/fint med denne oppskriften er at det er rett/vrang bare på øversiden av ermene. Jeg plukker derfor opp masker der jeg felte disse 10 og strikket rett/vrang tilsvarende det jeg strikket inn på øversiden.
Neste tunika skal jeg rett og slett la de 10 maskene ligge p hjelpepinne. Blir penere tror jeg.

Dette må jeg bare innrømme at jeg ikke forstod noe som helst av .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat