12-åring, trening og mat
Eldstejenta på 12 år, trener mye. Hun svømmer aktivt, og legger ned 2-3 timer trening 4-5 ganger i uka.
Hun stortrives og gleder seg til hver eneste økt.
Problemet er spisinga. Hun er fryktelig sær og sliter med å få i seg riktig og nok næring etter trening.
Som i dag. Hun kom hjem fra skolen kl 14.15. Middagen var klar, og hun spiste godt.
Etter lekser, tok hun bussen til trening kl 16.
Trente fra 17 - 19.30/20 (litt usikker på når hun sluttet i dag), og kom hjem med bussen kl 21.
Da var hun sulten! Veldig sulten. Men det var "ingenting" hun hadde lyst på.
Jeg tilbød brødskive med kokt egg, brødskive med baconost eller annet pålegg, knekkebrød, frokostblanding, ostesmørbrød osv.
Men nei. Aller helst ville hun ha sjokoladepålegg eller rødt eple, og vi hadde ingen av delene.
Jeg fikk ordnet det til slutt, med toast. (Grovt brød, ost og skinke).
Dette gjelder omtrent hver treningsdag. Hun får være med i butikken/bestemme handlelista, men hun vil ikke ha noen ting.
Ofte kan hun komme hjem fra trening, ta et glass melk, og være fornøyd med det.
Det er ikke jeg fornøyd med.
Jeg har snakket med henne at hun bør ha noe i sekken. En banan eller noe. Hun vil helst ha en nutrilettebar i sekken. Og gjerne en YT-melk (som følgelig vil være varm etter mange timer i sekken).
Her trenger jeg litt tips og råd. Jeg er ikke bekymret for vekta hennes eller noe slikt, for hun ser helt fin ut, men jeg er bekymret for næringsinntak og slike ting.
Hjelp?