Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-14, 12:11   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunikasjon med skulen

Dette var innmari mange spørsmål.

Det hører med til historien at jeg har barn på en veldig stor skole. Det er godt over 600 elever ved skolen, og over 100 barn pr klassetrinn på de trinnene hvor jeg har barn.

Jeg har ikke noen e-post til rektor, men den ligger tilgjengelig på skolens nettsider. jeg vet ikke hvor fort rektor ville svart hvis jeg eventuelt sendte henne noe. På skolens nettsider ligger det også et telefonnummer og de to gangene jeg har ringt dit, så har noen svart. Jeg ringte FØR ungene hadde begynt på skolen. Nå bruker jeg bare e-post.

Derimot sender jeg tidvis e-post til kontaktlærer. Da får jeg som regel svar veldig fort, litt avhengig av hva det er jeg spør etter. Kontaktlærer til begge mine unger har sagt at de foretrekker kommunikasjon på e-post heller enn at vi bruker meldingsbok (de har en meldingsbok, men vi bruker den altså ikke).

Vi har fått oppgitt mobilnummer til kontaktlærer, og jeg vet at det er lov til å ringe hvis det er noe viktig. Men de oppfordrer dog til at vi sender e-post isteden. Lærerene har ringt meg, men aldri motsatt.

AKS (eller sfo som det heter utenfor Oslo) har en sms-tjeneste. Så hvis en av ungene skal være med noen hjem, hentes av noen andre eller det er noe spesielt, så sender jeg en sms til deres base og får svar om at beskjeden er mottatt i løpet av noen timer (dog er det ikke alltid at de husker det allikevel).

Vi har også fått utdelt klasselister med telefonnummer og e-postadresse til foreldrene til de andre i klassen. Men bare for vår egen klasse. Ikke hele trinnet (men det har jeg aldri følt behov for heller).