Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-14, 12:16   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunikasjon med skulen

Vår skole er privat, så det er ikke sikkert det er mulig å gjøre det slik de gjør på en offentlig skole, det vet jeg ikke. Men:

* Kontoret/sekretæren har en generell e-post som blir lest "kontinuerlig" i kontortiden, og besvart raskt.
* Alle lærerne har e-postadresse på skolen, kontaktlærer har i tillegg gitt oss privatadressen sin, og jeg har aldri opplevd at det har gått mer enn en halv dag før jeg får svar.
* Skolen har såvidt jeg vet ikke noe mobilnummer jeg kan sende SMS til. AKS har mobiltelefon, men jeg pleier å ringe for å være sikker på at noen har fått beskjeden. De pleier å svare på telefon.
* Vi kan ringe sekretæren på kontoret (hun svarer alltid innen kontortiden) og f.eks. gi beskjed til spesifikke lærere. Det er det nummeret vi ringer for å gi beskjed om sykt barn, noe de ber oss si fra om før undervisningsstart om morgenen.
* De brukte meldebok i småskolen, men ikke nå lenger. De bruker e-post for beskjeder spesifikt til oss, og sender også e-post, eller deler ut ark i egen mappe, for beskjeder til hele klassen.

I vår klasse har klassekontaktene tatt initiativ til å lage og opprettholde og distribuere foreldre- og telefonliste. Jeg vet ikke om skolen har noen liste som kan brukes til å sende ut meldinger på, de bruker ikke SMS som kommunikasjonskanal, men e-post til alle foreldre.