Sv: Kommunikasjon med skulen
Vår skole er privat, så det er ikke sikkert det er mulig å gjøre det slik de gjør på en offentlig skole, det vet jeg ikke. Men:
* Kontoret/sekretæren har en generell e-post som blir lest "kontinuerlig" i kontortiden, og besvart raskt.
* Alle lærerne har e-postadresse på skolen, kontaktlærer har i tillegg gitt oss privatadressen sin, og jeg har aldri opplevd at det har gått mer enn en halv dag før jeg får svar.
* Skolen har såvidt jeg vet ikke noe mobilnummer jeg kan sende SMS til. AKS har mobiltelefon, men jeg pleier å ringe for å være sikker på at noen har fått beskjeden. De pleier å svare på telefon.
* Vi kan ringe sekretæren på kontoret (hun svarer alltid innen kontortiden) og f.eks. gi beskjed til spesifikke lærere. Det er det nummeret vi ringer for å gi beskjed om sykt barn, noe de ber oss si fra om før undervisningsstart om morgenen.
* De brukte meldebok i småskolen, men ikke nå lenger. De bruker e-post for beskjeder spesifikt til oss, og sender også e-post, eller deler ut ark i egen mappe, for beskjeder til hele klassen.
I vår klasse har klassekontaktene tatt initiativ til å lage og opprettholde og distribuere foreldre- og telefonliste. Jeg vet ikke om skolen har noen liste som kan brukes til å sende ut meldinger på, de bruker ikke SMS som kommunikasjonskanal, men e-post til alle foreldre.