Sv: Kommunikasjon med skulen
Svarer for skolen til guttene i fet skrift, arbeidsplassen min i rødt.
Har dykkar skule: - Ein generell epost (f.eks rektor) som blir lest fleire gonger kvar dag? Kontaktinformasjon ligger ute på hjemmesiden til skolen. Har fått svar relativt raskt ved henvendelser, men ikke nødvendigvis samme dag. Vi har postmottak som leses flere ganger hver dag og som flere i administrasjonen har tilgang til. I tillegg ligger kontaktinformasjonen til hele ledelsen på hjemmesiden vår.
- Epost til kontaktlærar som blir lest fleire gonger kvar dag? (veit at det er vanskelig for dei som er i klasserom) Jeg vet ikke hvor ofte den leses, men får svar i løpet av dagen eller neste dag. Lærerne skal lese e-post daglig og svare innen neste dag (24 timer).
- Eit nummer du kan sende SMS til, som blir lest, og kanskje også besvart? Nei. Ja, vi er tilknyttet en sms-tjeneste.
- Mobilnummer til kontaktlærar som du kan bruke til å gje meldingar på? (og få svar) på dagtid Nei. Generelt gir ikke lærerne ut sine mobilnumre. De har ikke betalt arbeidstelefon og kan ikke pålegges å dele ut sine privatnumre til foresatte.
- Har skulen eit telefonnummer du kan ringe til, der du veit at nokon svarar? Skolen har sentralbord som er bemannet mellom kl. 8 og 15.30. I tillegg har vi fått opplyst direktenummeret til kontaktlærerne på trinnet (ikke at jeg husker det, så jeg ringer sentralbordet hvis det er noe). Sentralbordet er bemannet fra 7.30-16.00. Det hender at vi ikke svarer akkurat mellom kl. 11 og 11.45 når det er lunsj.
- Brukar skulen meldebok? Ja. Ja.
Og tillegg: veit du om skulen har oversikt over alle foreldre og telefonnummer? Veit du om det er lagra som ei papirliste i ein skuff, eller som adressebok på ein telefon skulen disponerer? Sender skulen SMS av og til?
Skolen har oppdatert kontaktinformasjon på alle foresatte. Er den ikke korrekt er det fordi foresatte selv er sløve med å oppdatere f. eks. nye telefonnummere. Jeg regner med at hver kontaktlærer har en liste i tillegg til at alle skolene har elevregister elektronisk. Skolen bruker ikke sms. Vi har kontaktinformasjon til alle elever og foresatte i SATS. Årlig sender vi ut et skjema slik at foresatte kan sjekke om kontaktinformasjonen er korrekt. I tillegg har vi skrevet ut lister som står i en egen perm i tilfelle evakuering av skolen (den er ikke alltid 100 % oppdatert, men blir oppdatert jevnlig i løpet av året). Jeg har også lister for elevene på min avdeling hjemme. Det er ikke gitt at jeg får logget på vpn-løsningen om det smeller. Derfor har jeg også lagt inn de fleste ansatte på min mobil.
Skolen sender en del sms og skal sende flere etter hvert.
|