Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-14, 15:45   #174
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Hvor mange skal dere være? Denne formen holder til ca 6-8 personer om du serverer med ris og salat til.

Flyvende Jakob med min vri

6 kyllingfileter (i biter, brunes lett og legges i bunnen av en smurt ildfast form)

1 løk
1 paprika
Champignon
Alt dette hakkes i mindre biter, stekes lett på panna og helles over kyllingen.
Pinjekjerner (ristes litt på stekepanna)

3 dl kremfløte
½ flaske sweet chilisaus (Heinz sin, hvis ikke brukes ca 1,5 dl, men smak til da det lett blir for sterkt avhengig av flaskestørrelsen)
3 ½ ts karri
Hvitløksfedd (presses)
Salt og pepper
Alt dette ristes sammen og helles over formen

Smårettbacon (egentlig bacon i skiver, men jeg synes det kan bli for seigt, stekes og has oppå formen)
Cashewnøtter på toppen og
Revet parmesan helt øverst.

Stekes på 180 grader, nederste rille i 30 min. Serveres med ris og salat.

I utgansgpunktet er oppskriften uten cashewnøtter, pinjekjerner og hvitløksfedd, men jeg liker den best med. I tillegg bruker jeg smårettbacon i stedet for skivet bacon.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat