Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-14, 11:41   #18
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips for Berlintur

Jeg var på DDR-museum og på Teknisk Museum i oktober. Teknisk museum er fullt av imponerende tekniske saker. De er ikke så gode historiefortellere, men jeg er fortsatt lamslått av opplevelsen av damplokomotiv på nært hold. Museet er plassert på en nedlagt jernbanestasjon, den historien er faktisk veldig søt. Det var opprinnelig en jernbanestasjon for tog sørover, men den ble stengt etter at muren ble bygget. Utpraktisk med jernbane fra Vest-Berlin til syden. I dag vokser mange "sydlige" planter der, fordi frøene har blitt med togene på vei nordover fra søreuropa.

Jeg var der i en stor gruppe, vi plundret litt med u-bahn og trikk, og endte opp med å ta taxi når vi var 3-4 personer sammen. Det er store avstander, så noen ganger må man nok belage seg på transport. Det vi strevde med, var å forstå billettsystemet, så et Berlin-kort ville hjulpet oss veldig.

tink er aktiv nå   Svar med sitat