Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dager
Hva med å følge jernbanen nordover og fly ut av Venezia? Trenitalia er lett å forholde seg til ; http://www.trenitalia.com/
Da kan dere stoppe i Verona og få med dere en utendørsopera i amfiet der. Spise amaronerisotto på Bottega del Vino, få med dere Guliettas balkong og handle/titte i butikkene mens dere skrider over den marmorbelagte hovedgaten. Fint skal det være i Verona ...
Hoppe av toget i Desenzano og spise (og kanskje bo?) på Mirabello. Dit er det en fin liten gåtur fra jernbanen, og på veien rister dere av dere alle turistene, de holder til nede i sentrum. Til sentrum kan dere gå på 20 min, og ta båten ut til Sirmione på dagstur. Malcesine, Bardolino og mange andre småbyer er også lett tilgjengelig med båt fra Desenzano. Jeg ville sjekket ut kulturkalenderen for Garda, det fins utrolig mange lokale festivaler med mat og vin som utgangspunkt (regner med lokale maraton/ og sykkelløp ikke er like interessant?) det kan være gøy å være med på. Det er utrolig gøy å få med seg folkelivet og maten rundt slike arrangementer, men da er det selvsagt lurt å velge de som ikke ligger rett på turistløypene. Er dere glad i italiensk iskrem? Her er en agrigelateria ute på landsbygden riktignok, så mulig dere trenger en taxi eventuelt leie sykler. Der er det en del lokale arrangementer jeg tror kan være verdt et besøk.
Og så kan dere ta toget videre til Venezia og fly ut derfra.
Sist redigert av daffy : 19-01-14 kl 16:44.
|