Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-14, 00:39   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor kan ikke førerkortregisteret være offentlig?

Sånn med tanke på sikkerheten for mine barn i andres biler, så er vel spørsmålet om sjåføren faktisk har lappen det siste jeg tenker på.

Selvfølgelig skal man ha lappen for å kjøre bil, men jeg tenker uansett at det ikke er det som gjør folk til gode sjåfører. De fleste som kjører uten lappen har vel hatt den en gang og kan dermed å kjøre bil.

Da vi i fjor sommer sendte datteren vår til Oslo sammen med to venninner, og da for oss fremmed sjåfør, så var vi selvfølgelig litt bekymret. Hvilken sjåfør er dette+ Kjører han trygt? etc. Fint lite vi kunne sjekke opp egentlig, men vi fant ut hvilken bil han kjørte, og foreldrene til den ene venninna gikk god for han som person. Hvorvidt vedkommende hadde lappen tenkte vi ikke på en gang.

Når jeg nå tenker på det, så er det på mange måter ganske likegyldig også, for en person uten lappen kan ha mistet den for en periode pga en engangsforseelse, mens en som faktisk har lappen kan være en kronisk råkjører uten sperrer, men som da dessverre aldri har blitt stoppet.

Samtidig ville jeg ikke sendt barna mine med noen som jeg viste ikke hadde lappen da, men da ut fra mer det moralske enn det sikkerhetsmessige.

Jeg er vel egentlig ganske glad det ikke finnes noe offentlig register på dette her. Om jeg mister lappen for å ha kjørt for fort eller hva det nå måtte være, så ønsker jeg vel ikke at hvem som helst skal kunne se det, og dermed dømme meg ut fra det.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat