Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-14, 09:47   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunst og håndverk og barn

Som det ble sagt er det viktig at vi foreldre gir faget status når vi omtaler det. Jeg opplever foreldre i tiende klasse som på skole-hjemsamtalen sier direkte til barna at det ikke er viktig og at det er urettferdig at deres barn skal straffes for at de ikke har det i seg. Jeg prøver å forklare at øvelse gjør mester i alle fag. Både matte og K&H.

Hva vi gjør i faget? Vi snakker om og ser på kunst. Lærer ulike teknikker som maskinsøm, ariktektur, broderi, strikking, tegne, sage, borre, overflatebehandling etc Vi lærer om form og farger, billedkomposisjon, de ulike materialene, film og dreiebok og mye mer. (Utvalg av hva jeg jobber med fra 5-10kl).

Hva dere kan jobbe med foruten holdning? Aktiviteter hvor man får være kreativ og bruker ulike teknikker. Gå på kunstutstilling. Snakke om farger og materialer slik at de har mange preferanser. Byvandring og arkitektur. Rett og slett få opp interessen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat