Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-14, 13:09   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen

Jeg synes det blir for lettvint å tenke "ok, barn mobber, slik er det med den saken, det får vi ikke gjort noe med, så da får vi heller kle dem likt".

BARN SKAL IKKE MOBBE HVERANDRE, ferdig med det. Barn skal ikke lære at de må kle seg likt med alle andre for ikke å bli mobbet. At det riktige er at alle skal være like, og at ingen skal skille seg ut. Barn skal lære at de ikke skal mobbe hverandre UANSETT hva de har på seg. Dette med mobbing og merkepress er vanskelig å få bukt med, det er noe det må jobbes med kontinuerlig, både blant barna og foreldrene. Det er en evig kamp som man aldri må gi opp.

Det kan sikkert være andre grunner til å innføre skoleuniform, men at det skal få slutt på mobbing er ikke en av dem.

(... også synes jeg at jeg hører frp i neste omgang, i diskusjonen om det skal være tillatt med hijab til skoleuniformene )