Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-14, 14:11   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor er logikken i at de ikke skal det?

Fordi foreldre har ansvar for at barna har klær.
Skolen utstyrer ikke barna med innesko, svømmeklær, gymtøy og annet som forventes å være på plass. Jeg regner derfor heller ikke med at man kan forvente at det offentlige betaler drakter ved evt. kleskode heller.

I andre land betales vel stort sett uniformer av foreldre selv om man har offentlig betalt skole?

Spørsmålet er vel om i hvilken grad skolen kan bestemme kleskode for elevene og hvilke sanksjoner som evt kan følge ved brudd, men det finnes det sikkert løsninger for dersom dette er noe det er politisk vilje til å innføre.

Hvor lurt det er er jeg usikker på, men jeg tror ikke man kan forvente at kleskode/uniform betyr gratis klær til barna.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat