Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-14, 15:49   #13
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL

Jeg synes fokuset på Russland er merkelig. Er det noen som tror arbeiderne i Kina, Brasil eller fotball VM i Brasil eller Sør Afrika hadde bedre vilkår? Eller at LHBT rettigheter er så mye bedre i disse landene? Hvorfor har vi ikke brydd oss om de overgrep minoriteter i Russland har blitt utsatt for i kjølvannet av krigen mot terror? Fordi dette stort sett har vært minoriteter som har vært muslimer?

Jeg klarer ikke la være å irritere meg grønn over denne dobbeltmoralen og at det kun er når det er OL og media setter søkelys på en gruppe at folk bryr seg. Så sitter vi her oppe på berget i et land hvor homofili var forbudt opp til 1972 og later som vi alltid har vært like skinnhellige.

Jeg foreslår at vi, oljelandet Norge, boikotter landet Saudia Arabia i stedet som vi jo i økende grad samarbeider med. Dette diktaturet er jo tusen ganger verre en Russland og OL blir jo ingenting i forhold til store handelsavtaler. Så tar vi det derifra folkens. Greit å starte der det er "verst" og et sted der ingen menneskerettigheter opprettholdes overhode er det ikke? Hvorfor bryr vi oss ikke om slike ting i stedet? Hvorfor skriver ingen om at vi øker samarbeidet med slike diktaturer i stedet?

Så nei, vi boikotter ikke patetiske OL i Russland så lenge vi gir beng i andre arrangementer som er MINST like ille og så lenge vi investerer de møkkete oljepengene våre i uetiske virksomehter verden over.

Har jeg en dårlig dag? JA!



Og nei, jeg ser ikke på OL fordi det overhode ikke interesserer meg. Bare så det er sagt.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat