Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-14, 15:21   #22
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Hva gjør man hvis man føler skolen ikke gjør det den skal?

Jeg hadde forventet at skjemaet jeg får til foreldresamtalene inneholder informasjon om ting som mine barn trenger å jobbe med. Det gir lite mening når skjemaet forteller oss at barnet må jobbe med regnestykker som de kunne godt for flere år siden. Jeg synes heller ikke det er nyttig å vite at mine barn må skrive postkort. Jeg klarer ikke å kjenne igjen mine barn i de tilbakemeldingene jeg får, og da gir de jo ingen verdi.

Det kan hende at jeg er en som blir misfornøyd med mye, men jeg hadde trodd at skolen hadde utviklet seg noe siden jeg gikk der for en evighet siden. Spesielt tenker jeg da på at man kanskje hadde forstått at barn ikke er like. Mine barn har både sterke og svake sider, og jeg klarer ikke å se at de har fått det jeg hadde forventet i forhold til å bli bedre der de er svake eller til å styrke det de allerede er gode i.

Katta: En fremoverevaluering er en tilbakemelding som gir barnet informasjon om hva det må jobbe med for å gjøre ting litt bedre neste gang. Dette brukes til barn på alle nivåer for å få dem til å strekke seg litt.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat