Sv: Hva gjør man hvis man føler skolen ikke gjør det den skal?
Så rart at vi har så forskjellig virkelighetsoppfatning, Elg. (Og send meg gjerne en PM for å bekrefte hvem du er!)
Vi har jo alltid fått disse skjemaene som Oslo 78 skriver om, hvor jeg synes det blir gitt ganske gode beskrivelser av hvor barnet mitt ligger både faglig og sosialt. Vi har også alltid fått fremovermedlinger i form av f.eks. Øve mer på ... Fortsette å gjør mer av [bra ting ] osv.
Vi har jo hatt alt for mange lærerbytter i den klassen, men jeg har vært imponert over kontinuiteten, faktisk. jeg er derimot IKKE særlig imponert over at mitt barn blir plassert som buffer ved siden av urokråken(e) HVER gan de får ny lærer. Det at et barn ikke bråker/lager uro i timene betyr ikke automatisk at de klarer å konsentrere seg og faktisk gjøre skolearbeidet sitt når de har klassens klovn eller krangefant ved siden av seg. 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|